Çay Satış Mağazası
Menü
Çaykur
Kurumsal
Hakkımızda
Mevzuatlar
Ürünler (E-SATIŞ)
Siyah Çaylar
Yeşil Çaylar
Beyaz Çay
Organik Çaylar
DİDİ
Hediyelik Çay
Yayınlar
ÇAYLIK (E-Dergi)
Faaliyet Raporları
Etik Komisyon Raporları
Kamu Hizmet Standartları
Dökümanlar
Plan ve Programlar
Arge Raporları
KVKK
Tanıtım
Reklamlar
Video Galerisi
Fotoğraf Galerisi
İLETİŞİM
İletişim Bilgileri (KEP,DETSİS,MERSİS)
Bilgi Edinme
Gerçek Kişiler
Tüzel Kişiler
İletişim Formu
Bilgi Toplumu Hizmetleri
KVKK
Çaykur, AR-GE ile ürün çeşitliliğini artırıyor
Çaykur, son yıllarda Araştırma-Geliştirme (AR-GE) faaliyetlerine ağırlık vererek çay çeşitliliği ve katma değerli ürünlerini artırmayı sürdürüyor.
Çaykur Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Ziya Alim, üreticilerden 860 bin ton yaş çay aldıklarını, 157 bin 850 ton da kuru çay satışı gerçekleştirerek kurum tarihinde en yüksek alım ve satım rakamları ile son derece verimli bir yılı kapattıklarını söyledi. AR-GE faaliyetlerine önem verdiklerini kaydeden Alim, “Yurt içi ve yurt dışında pazar payımızı artırarak ürün çeşitliliğini geliştirmeye devam ederken katma değerli yeni ürünler üretme ve bölge ekonomimizi ilave katkılar sağlama konusunda çalışmalar yürütüyoruz. Siyah, yeşil ve beyaz çaylardan oluşan 110’u aşan çeşidin yanı sıra yeşil çay katkılı helva, makarna, pudra, detoks çaylarımızın yanı sıra çay tohumundan yağ üretimi için de çalışıyoruz” dedi.
Çaydan farklı ürünler üretmeye çalıştıklarını söyleyen Alim, “Bu yıl matcha latte diye 3’ü 1 arada çay şeklinde bir içeceğimiz çıkacak. Yeşil çaylı makarna, yeşil çaylı helva, yeşil çaylı detoks ürünlerimiz de var. Önceki yıl 4 ton yeşil çay pudrası satmıştık. Geçen yıl ise 6 tona çıkmış olduk. Matcha latte ile birlikte bu rakam 30 tonlara çıkacak. Yeşil çayın sağlık içinde faydalı, değerli bir ürün olduğu bir kez daha bu ürünlerimizle ortaya çıkmış olacak. Bu anlamda AR-GE çalışmalarımız her geçen gün farklı şekilde devam ediyor” diye konuştu.
Çay tohumunda yağ üretimi üzerinde çalıştıklarını kaydeden Alim, “Uzakdoğu’da bu yağ kullanılıyor. Kozmetik alanında, yemeklerde de çok etkin faydalı zeytinyağına eşdeğer bir yağ elde ettik. Maliyet konusunda farklı ne olabilir diye çalışmalarımız devam ediyor. Kozmetik sanayide ilk etapta girme şansımız çok yüksek. Ancak çay tohumundan kaliteli bir yağ elde ediliyor. Bunu süper kritik makinemizde ürettik. Cilt tamamen bu yağı emiyor. Çok farklı özellikleri var. İnşallah bu konuda da iddialı bir şekilde çalışacağız. Çayın yanında ayrıca tohumun iktisadi anlamda farklı bir yanını üreticilerimize sağlamış olacağız. Biz bununla farklı şeylerde düşünüyoruz ama ilk etapta çay tohumunun yağını çıkartıp hem kozmetik sanayide hem de diğer şekilde kullanmaya çalışacağız” dedi.
Haber galerisi için resme tıklayınız
@TurkiyeninCayi tarafından gönderilen tweetler
ANKET
Organik Çaylarımızı beğeniyor musunuz?
Evet
Hayır
Kararsızım
Anket sonuçları için tıklayınız
İLETİŞİM FORMU
Bölüm
Bölüm Seçiniz
Çay Tarımı ve Üretici İlişkileri
Öneriler
Ödemeler
ATATÜRK ÇAY VE BAHÇE KÜLTÜRLERİ ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ
Ürün Ambalaji Sorunlari (Üretim Kaynakli)
Bayi ve Bayilik Sorunlari
Satis Noktalari Sorunlari
Ürün Fiyatlari Sorunlari
Satis Personelleri Sorunlari
Ürün Ambalaji Sorunlari (Tasarim Kaynakli)
Ürün Kalitesi Sorunları (Küf, Dem Rengi, Aroma, Koku, Yanık vb.)
Üründe Yabancı Madde Çıkması Sorunları
Ürün Gramaj Sorunları
Koliden Eksik Ürün Çıkması
Ürünlerin Raflarda Bulunurluk Sorunlari
Siber Olay Bildirimi
(Bölüm Seçiniz)
Ad-Soyad
*
E-Mail
*
Telefon
*
Mesaj
*